Blij als een bij in de zomerlucht… - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Marileen - WaarBenJij.nu Blij als een bij in de zomerlucht… - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Marileen - WaarBenJij.nu

Blij als een bij in de zomerlucht…

Door: Inge, Joni en Marileen

Blijf op de hoogte en volg Inge

10 April 2008 | Suriname, Paramaribo

De afgelopen 3 weken hebben Joni en Marileen vakantie gehad. Inge helaas niet. In deze weken hebben we een hoop leuke dingen gedaan, dus ja, das wel weer een verslag waard. Marileen is met een stel andere naar Braamspunt geweest. Dit is een monding waar de rivier en de zee bij elkaar komen. In deze rivier zwemmen dolfijnen. Eigenlijk dacht ze dat deze niet zou zien, maar ze waren er in grote getale! En dichtbij! Ook heeft ze daar in de zee gezwommen, heerlijk!
Diezelfde dag was het Holi Phagwa. Dit is een Hindoestaans feest waarbij het goede het slechte verdrijft, of iets dergelijks. Dit feest wordt uitbundig gevierd met héél veel poeder en verf dat men op elkaar gooit. De stagiaires zijn naar ons het idee het mikpunt, want oh mijn God wat zagen wij eruit! Phagwa is het mooiste feest ooit, dus iedereen volgend jaar mee naar Den Haag om dit te vieren!!
Ook is Marileen naar Baboenhol geweest. Dit is een plek bij de Suriname rivier waar je kan zwemmen en wandelen. Helaas was het niet al te best weer, dus echt veel zwemmen was het niet, maar de wandeling was te gek! Er komen weinig toeristen daar, dus het pad was niet echt begaanbaar. Maar iedereen die Marileen kent snapt dat het daarom des te leuker is!
Inmiddels hebben we ook een heerlijk zwembad gevonden waar we onze brakke dagen doorbrengen. En het aantal brakke dagen was erg hoog deze week! Millenium, Zazazo, Havanna Lounge, Blue Bell; geen plek is meer veilig! Een hoop hersencellen zijn gestorven… We weten nog net dat 5 dagen stappen in een week meer dan de helft is…
Inge is ook jarig geweest; 20 jaar jong inmiddels! Het feest begon bij ons. Iedereen die wilde mocht langskomen. We hadden een American style feest; iedereen moest ook lekkers meenemen (lees; drank…) Ja de normen en waarden zijn ver te zoeken… Haha!!
Deze week was er ook nog een ‘topartiest’ in Suriname… Brace! Haha!! Niks voor ons, maar het concert werd gegeven op White Beach. Dit is een aangelegd strandje aan de rivier. Het zag er wit van de mensen. We waren er rond 4 uur, samen met twee Surinaamse ‘vrienden’. De alcohol vloeide weer rijkelijk en de lachspieren hebben weer hard kunnen werken. Joni en Marileen zijn onder het genot van een drankje en alleen het licht van de sterren het water ingegaan. We hebben staan dansen alsof ons leven er vanaf hing. Brace had het alleen wat hoog in zijn bol; hij presteerde het om bijna 2 uur te laat het podium op te komen zetten. Zijn show was zo slecht dat we na 4 liedjes maar richting auto gegaan zijn.
Ook zijn we de bekende brug in Paramaribo over gegaan. Op het hoogste punt heb je een prachtig uitzicht over de stad. Een klein hoogtepunt dus!
We zijn een nachtje naar Sabana park geweest. Dit is een recreatiepark net buiten de bewoonde wereld. Hier waren we met 2 jongens die we hier hebben leren kennen. Het was er vol met beestjes waar Inge niet echt blij mee was. Helaas was Inge een beetje ziek, dus die vond alles wat minder leuk. De sterrenhemel was er mooier dan we ooit hebben gezien! Dus Marileen had maar bedacht met een matras naar de motorkap te verhuizen en daar haar nacht door te brengen. Wat een fantastisch ervaring!
Deze week is de zus van Inge gearriveerd. Vanaf nu wordt het een drukke tijd met alle mensen die bij ons komen genieten. Maar voor iedereen die ook zin heeft in een te gekke vakantie hier in het prachtige, stressloze Suriname… Je bent welkom!

  • 10 April 2008 - 15:12

    Irene:

    Mar,

    Ik lig hier werkelijk in een deuk....
    Nu al weer 3 weken vakantie!!Hoe heb je het zo uitgezocht ??? Je bent er nauwelijks of mevrouw heeft al weer vakantie.
    Leuk dat je met dolfijnen in de nabijheid hebt gezwommen.
    Die foto's met jullie gezichten onder de poeder zijn geweldig!Heb je lekker op de motorkap geslapen of alleen maar naar de sterrenhemel gekeken? Die sterren zien wij ook.
    Morgen ga ik een lang weekend naar Haamstede (in Zeeland) met mijn jaarclub.
    Heb er reuze zin in.
    We zijn met 10 dames.. eentje komt er zelfs voor over uit de USA. Die komt morgenochtend aan.

    Ik zou wel eens willen weten hoe je stage bevalt en wat je zoal doet. Want daar lees ik niets over.

    Ik wens jullie wederom een fijne tijd daar, maar eigenlijk hoef ik jullie dat niet te wensen, want dat hebben jullie al zo te zien.

    Groetjes Irene en pootje van Bobbie.

  • 10 April 2008 - 15:30

    Linda:

    Ohh....jullie maken me zo jaloers..ik zou zo willen komen! Nu zeker dat ik weet dat ik welkom ben..;)

    Maar echt leuk om jullie verhalen te lezen, te weten wat jullie allemaal beleven. Wat feesten jullie ook allemaal af joh..haha! Jullie zijn echte feestbeeste en zetten het daar gewoon door..:P

    Maar geniet ervan daar!

    xx lin!

  • 10 April 2008 - 15:43

    Henk:

    Super! Helemaal opgaan in het onbekende. Dat belooft nog wat de komende maanden! Ditis geen leren-werken stage, maar leren-plezier hebben stage. Ga zo door.

  • 10 April 2008 - 17:14

    Alexander:

    Wow Marileen,

    Wat ziet dat er megachill uit..volgens mij ga jij niet meer wennen aan dit kleine kikkerlandje met al die haastige spoed. Leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier nog en we moeten nog steeds een keertje gaan poolen ;)

    Ciao

  • 10 April 2008 - 19:03

    Clau:

    Erg sexy die verf/poeder! ;)

  • 10 April 2008 - 19:43

    Janneke:

    lieve mar,
    echt weer super verhaal! Echt ik ben zo blij dat je het zo leuk hebt!!!! Ik mis je echt verschrikkelijk ga maar veel plezier maken want als je terug komt ben je weer van mij!
    Veel plezier!!!
    Love you xxx jans

  • 11 April 2008 - 08:51

    Jan En Jeanne:

    Weer leuk verhaal van jullie. De scribent kan zeer onderhoudend vertellen. Je steekt er iets van op.
    Merken wel dat jullie ook echt wat beleven (wat heet?) en op zijn tijd lekker genieten. Ga zo door.
    Veel liefs
    Jan en Jeanne

  • 12 April 2008 - 07:44

    Jessica B.:

    heeey Marileentje!

    wat een super leuk verhaal weer.
    maar tsja wat ik me toch af vraag he.. STAGE...? gebeurd daar nog iets of of loop je stage in de discotheek :P hihi

    nee hoor meis, ik zit je te plagen.
    veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Dikke Kus, Jessica

  • 13 April 2008 - 17:39

    Dorine:

    he lieve meiden,
    wat een mooie berichten weer, en wat heerlijk dat jullie zo genieten. Dat Paghwa is wel heel bijzonder!!!
    En dan weer aan ht werk, hmmm, dat zal tegenvallen.
    Ik kijk uit naar nieuwe berichten, liefs dorine

  • 15 April 2008 - 17:50

    Beer:

    Hoi lieve meiden,

    Blijk ik verstoken van jullie reis/nieuwsverslagen en foto's. Ik vond het al vreemd dat ik niks van jullie vernam. Blijk ik gewoon uit de lijst van ontvangers gemikt te zijn. Wie is de dader: waren mijn reacties niet kuis genoeg om op de site te staan? Daar zullen we het maar op houden, ondanks ik bijna een non ben.
    Wat hebben jullie het toch heerlijk daar. Toen we vier dagen terug waren heb ik Dorine al ge schreven: "Ik wil terug". En jullie verhalen en foto's te zien: ik moet terug. DAt lukt deze komende maanden niet meer, maar Toon moet er aan geloven of anders ga jij mee, MArileen., Wij vermaken ons daar wel.

    Ik wens jullie weer een ontzettende fijne (drukke) tijd.

    Liefs, Beer.

  • 17 April 2008 - 13:13

    Vincent:

    HOI joni ik ben het vincent hoe gaat het met jou met mijwel ik gaa naar een gandru school de met vangu ghort nee ? kan best ik mis ju wel ik hoop datju het naarju zin hept zijn d slanen eng :P groeten vincent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Juni 2008

Verschrikkelijk genoten

02 Juni 2008

Het Franse avontuur

17 April 2008

Expeditie Isadow!

10 April 2008

Blij als een bij in de zomerlucht…

26 Maart 2008

Stand van zaken in Suriname
Inge

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 1845
Totaal aantal bezoekers 15522

Voorgaande reizen:

09 Februari 2008 - 06 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: